2010 september 4 - Inmiddels is het al voor de zevende keer dat de neven en nichten Elgersma bij elkaar komen. En dan te bedenken dat we dit één keer om de drie jaar doen. En elke keer is het weer een hele verrassing waar we deze keer naar toe gaan.

Dit jaar zijn we naar de orchideeënhoeve in Luttelgeest geweest. Het is altijd weer een hele gezellige boel wanneer iedereen elkaar begroet. Zo rond 11.30 uur zaten we met 37 familieleden aan de koffie met een heerlijk stuk gebak. Na de koffie gingen we de prachtige tuinen bekijken. Na al het moois in de tuinen te hebben bekeken kwamen we in de winkel die bij de hoeve hoort. Jullie kunnen het wel raden wie daar te vinden waren. De dames, en er werd nogal wat gekocht. Daarna zag je de mannen heel galant alle inkopen naar de auto's brengen.

Inmiddels waren de tafels gedekt en konden we van een heerlijke broodmaaltijd genieten. Voordat we begonnen met eten werden de namen genoemd van hen die niet meer in ons midden waren. Zij zijn in de afgelopen drie jaar overleden. Het zijn: tante Trijntje Kroodsma-Elgersma, Tinus Elgersma, tante Tiete Elgersma-van Huizen, Pieter Elgersma en Willem Elgersma. Ook is overleden de zoon van neef Piet de Jong, dus achterneef Djurre.

Na de lunch gingen we naar Nagele waar we het openluchtmuseum Op den Acker konden bezichtigen. Daar hebben we ontzettend gelachen om de uitleg welke ons werd gedaan door de eigenaar. De echter boeren onder ons konden ervan smullen en ook zij die gestudeerd hadden. Hetzij landbouw of theologie gestudeerd, ze hadden veel vragen. Hier werd dan een prachtig verhaal over werd verteld. Hierna werd er nog koffie gedronken met wat lekkers erbij. Zo rond de klok van acht uur zat het er weer op voor deze dag en werden er twee nichten aangewezen om over drie jaar de reunie te organiseren. We kunnen op een mooie en gezellige dag terug zien, waar heel wat is gepraat en gelachen en waar soms ook een traantje werd gelaten.

Hieronder ziet U een foto impressie van deze dag.

foto