2010 september 4 - Op 12 mei 2012 werd het uitje van de familie Elgersma gehouden in de vorm van een bootreis naar Schiermonnikoog. Iedereen was dus in opperbeste stemming naar Lauwersoog afgereisd om daar met de boot te vertrekken naar Schiermonnikoog. Na veel handen schudden en verbaasde blikken van hoe groot alle kleinkinderen inmiddels zijn, kunnen we vertrekken.

Om de Waddenzee op te kunnen moeten we de Robbnegatsluis door om 'geschud' te worden. Het 'schudden' zorgt bij een aantal van onze onervaren vaarders voor wat spanning. Maar als we eenmaal goed en wel op de Waddenzee zijn en we een welkomstpraatje hebben gehad, durft iedereen wel een kijkje op het dek te wagen. Je waait er bijna uit je kleren, maar dat levert een hoop leuke foto's op.

Er wordt op de boot een wat onstabiele, maar heerlijke lunch met kroketten geserveerd en we kunnen zeehonden spotten. Eenmaal aangekomen op Schiermonnikoog kan iedereen zelf beslissen welke kant ze op gaan. Er zijn een aantal die fietsen huren, maar een groot deel verkent Schiermonnikoog per voet. Ook was er de mogelijkheid om met de bus een rondrit te maken en de mooiste plekken van het eiland te bekijken. Leuk ook dat de buschauffeur een goede muzieksmaak had, zodat we de halve busreis naar een matig opgenomen cd van het shantykoor van Schiermonnikoog hebben geluisterd.

Gelukkig maakt het mooie eiland alles weer goed. Iedereen keert lekker uitgewaaid weer terug naar de boot. En terwijl iedereen aan een welverdiend drankje zit, worden 'opa en oma' nog even in het zonnetje gezet met een mooie grote bos rode rozen. 55 stuks!!

Hieronder ziet U een foto impressie van deze dag.

foto